ANNONS:
ANNONS:

Sparbanken och fotbollen hand i hand

Många är de lokala klubbar som har ett samarbete med Sparbanken Alingsås.
– Föreningslivet är en väldigt bra spelare att samverka med när vi vill hjälpa till att skapa ett hållbart samhälle och fotbollen är en stor del av detta samarbete, säger Klas Frisk, marknadschef på Sparbanken Alingsås.

Denna artikel är sponsrad av Sparbanken Alingsås

Klas Frisk, marknadschef på Sparbanken Alingsås.

Sparbanken Alingsås har en historia som sträcker sig 191 år tillbaka i tiden. Bakom verksamheten står den väl inarbetade Sparbanksidén – som bygger på tre olika delar.

– Vi vill hjälpa människor och företag till en sund och hållbar ekonomi,  vi är lokala och arbetar främst i våra fyra kommuner Alingsås, Vårgårda, Herrljunga och Lerum och vårt överskott ska gå tillbaka till samhället på något vis, säger Klas Frisk, som berättar att samarbetet med föreningslivet har varit väldigt starkt de sista 50 åren.

– Föreningslivet är en viktig plattform för att skapa ett hållbart samhälle. Syftet med sponsringen är att skapa hållbar samhällsutveckling inom mångfald och jämställdhet, glädje i att alla får vara med och det viktiga hälsoperspektivet med att människor rör på sig och får en meningsfull fritid.

Barn och ungdomar är viktigt för Sparbanken Alingsås. De flesta föreningar det skrivs samarbetsavtal med har en ungdomsverksamhet som sätter unga människor i ett sammanhang och bidrar till att barn och unga växer upp till goda samhällsmedborgare.

– Vi tror att föreningslivet bidrar till att ungdomar växer upp till goda och ansvarstagande samhällsmedborgare, det är därför vi supportar den. Vi vill dessutom visa uppskattning för alla fantastiska ungdomsledare som står i en sporthall eller på en kylig konstgräsplan och ropar ut direktiv och alla andra ideella krafter i en förening. För oss är de viktiga krafter som skapar sammanhållning och trygga barn och ungdomar här i vår gemensamma närhet.

Men det är inte bara föreningarna som är vinnare på ett samarbete med Sparbanken Alingsås. Banken ser också föreningarna som en bra kanal att sprida sitt budskap om sparbanksidén och vikten av en sund och hållbar ekonomi.

My och Nadja i Vårgårda IK tycker att det bästa med föreningen är gemenskapen.

Bilden högst upp på sidan är från Holmlunds IF, som har som mål att ha roligt och få barnen att hålla på länge.

Lämna en kommentar